31/10/2013
copertina_neuroendocrinology

Journal of Neuroendocrinology

Special Issue: Steroids and the Nervous System (link)

R. C. Melcangi and G. C. Panzica

Neuroactive Steroids and the Nervous System: Further Observations on an Incomplete Tricky Puzzle
In this special issue, we have collected reviews based on the invited lectures of the VIIth International Meeting on Steroids and Nervous System (Torino, Italy, February 2013). They cover the majority of the actual and future hot topics in this field of the neuroendocrinology.
Editorial, R. C. Melcangi and G. C. Panzica

26 febbraio 2020

GLIAL CELLS-NEURON CROSSTALK IN CNS HEALTH AND DISEASE

University of Turin, Italy
The Workshop is aimed at PhD students and young Postdocs with the goal to promote a thorough understanding of the functions of glial cells in health and disease. The program includes lectures on the newest conceptual advancements and methodological approaches in the study of glial cells in synaptic functions, development and CNS diseases.

Deadline for registration: December 23, 2019.

Paziente tetraplegico operato al CTO di Torino torna a usare le mani

Una notizia che abbiamo letto tutti di recente sui giornali. Noi del NICO abbiamo la fortuna di collaborare da anni con il dott. Bruno Battiston e il prof. Diego Garbossa - i chirurghi che hanno svolto l'operazione - e ci siamo fatti spiegare bene in cosa consiste l’intervento, quale era la situazione del paziente e quali saranno i possibili risultati.
Tutto questo al di là delle semplificazioni e dei titoli roboanti dei giornali, comprensibilmente utilizzati per attirare l’attenzione dei lettori.

10 giugno 2019