The immune-brain axis: from molecules to behavior, Belgium

Data dell'evento: dal 12/03/2015 al 13/03/2015
belgio

March 12th and 13th, 2015
Symposium

The immune-brain axis: from molecules to behavior
Hasselt University, Campus Diepenbeek, Belgium
The symposium will cover a wide range of subjects relating to the body-brain crosstalk through the immune system.
Speakers will provide their most up-to-date results and theories to participants, making this symposium a valuable resource to students and researchers alike.
The symposium is open to all master and PhD students, postdoctoral and senior researchers from universities, research institutions and industry.
Director of NICO, Prof. Alessandro Vercelli, is one the invited speakers. He will give a lecture on "Immunomodulation and neuroprotection by stem cell administration".

Registration deadline: March 11th, 2015
Programme and Info

17 maggio 2019

NICO Progress Report - INN Open Neuroscience Forum 2019

I nostri giovani ricercatori aggiornano i colleghi sulle loro ricerche. Appuntamento ogni due venerdì.

Ricerca

Interferenti endocrini. Il Parlamento europeo impegna la Commissione a emanare norme più restrittive

Buone notizie da Bruxelles. Il Parlamento europeo ha approvato a larga maggioranza una risoluzione che impegna la Commissione (vecchia e nuova) a emanare entro giugno 2020 una normativa più restrittiva che disciplini cosmetici, giocattoli e imballaggi alimentari e che - finalmente - applichi agli EDCs le stesse cautele usate per i composti classificati come sospetti cangerogeni. Una tesi a lungo sostenuta dalla Endrocrine Society e fortemente osteggiata dai rappresentanti della industria chimica.

30 aprile 2019