The immune-brain axis: from molecules to behavior, Belgium

Data dell'evento: dal 11/03/2015 al 12/03/2015
belgio

March 12th and 13th, 2015
Symposium

The immune-brain axis: from molecules to behavior
Hasselt University, Campus Diepenbeek, Belgium
The symposium will cover a wide range of subjects relating to the body-brain crosstalk through the immune system.
Speakers will provide their most up-to-date results and theories to participants, making this symposium a valuable resource to students and researchers alike.
The symposium is open to all master and PhD students, postdoctoral and senior researchers from universities, research institutions and industry.
Director of NICO, Prof. Alessandro Vercelli, is one the invited speakers. He will give a lecture on "Immunomodulation and neuroprotection by stem cell administration".

Registration deadline: March 11th, 2015
Programme and Info

26 febbraio 2020

GLIAL CELLS-NEURON CROSSTALK IN CNS HEALTH AND DISEASE

University of Turin, Italy
The Workshop is aimed at PhD students and young Postdocs with the goal to promote a thorough understanding of the functions of glial cells in health and disease. The program includes lectures on the newest conceptual advancements and methodological approaches in the study of glial cells in synaptic functions, development and CNS diseases.

Deadline for registration: December 23, 2019.

Paziente tetraplegico operato al CTO di Torino torna a usare le mani

Una notizia che abbiamo letto tutti di recente sui giornali. Noi del NICO abbiamo la fortuna di collaborare da anni con il dott. Bruno Battiston e il prof. Diego Garbossa - i chirurghi che hanno svolto l'operazione - e ci siamo fatti spiegare bene in cosa consiste l’intervento, quale era la situazione del paziente e quali saranno i possibili risultati.
Tutto questo al di là delle semplificazioni e dei titoli roboanti dei giornali, comprensibilmente utilizzati per attirare l’attenzione dei lettori.

10 giugno 2019