The immune-brain axis: from molecules to behavior, Belgium

Data dell'evento: dal 12/03/2015 al 13/03/2015
belgio

March 12th and 13th, 2015
Symposium

The immune-brain axis: from molecules to behavior
Hasselt University, Campus Diepenbeek, Belgium
The symposium will cover a wide range of subjects relating to the body-brain crosstalk through the immune system.
Speakers will provide their most up-to-date results and theories to participants, making this symposium a valuable resource to students and researchers alike.
The symposium is open to all master and PhD students, postdoctoral and senior researchers from universities, research institutions and industry.
Director of NICO, Prof. Alessandro Vercelli, is one the invited speakers. He will give a lecture on "Immunomodulation and neuroprotection by stem cell administration".

Registration deadline: March 11th, 2015
Programme and Info

12 gennaio 2018

NICO Progress Report

I nostri giovani ricercatori aggiornano i colleghi sulle loro ricerche. Appuntamento ogni due venerdì.

Ricerca

Neuroni "immaturi": ecco la riserva che può prevenire l'invecchiamento cerebrale

Il nostro gruppo di ricerca guidato da Luca Bonfanti ha individuato una riserva di neuroni “immaturi” in zone inedite del cervello: si aprono nuovi scenari per compensare la scarsa capacità del cervello di rigenerarsi. Lo studio è stato pubblicato sul Journal of Neuroscience di dicembre.

10 gennaio 2018