The immune-brain axis: from molecules to behavior, Belgium

Data dell'evento: dal 12/03/2015 al 13/03/2015
belgio

March 12th and 13th, 2015
Symposium

The immune-brain axis: from molecules to behavior
Hasselt University, Campus Diepenbeek, Belgium
The symposium will cover a wide range of subjects relating to the body-brain crosstalk through the immune system.
Speakers will provide their most up-to-date results and theories to participants, making this symposium a valuable resource to students and researchers alike.
The symposium is open to all master and PhD students, postdoctoral and senior researchers from universities, research institutions and industry.
Director of NICO, Prof. Alessandro Vercelli, is one the invited speakers. He will give a lecture on "Immunomodulation and neuroprotection by stem cell administration".

Registration deadline: March 11th, 2015
Programme and Info

21 marzo 2019

NICO Progress Report - INN Open Neuroscience Forum 2019

I nostri giovani ricercatori aggiornano i colleghi sulle loro ricerche. Appuntamento ogni due venerdì.

Ricerca

Atassia: scoperto il difetto cellulare responsabile di una rara malattia neurologica

Un malfunzionamento dei mitocondri, le centrali energetiche delle cellule, causa lo sviluppo della SCA28, una forma ereditaria di atassia. Dopo 10 anni di studi e grazie al sostegno di Fondazione Telethon, la scoperta del team di ricerca guidato dai proff. Alfredo Brusco e Filippo Tempia dell’Università di Torino e NICO. Lo studio pubblicato sulla prestigiosa rivista Neurobiology of Disease.

4 dicembre 2018