International Symposium on Peripheral Nerve Regeneration

23 January - OPENING CEREMONY
24-25 January 2014
Centro Congressi TORINO INCONTRA Via Nino Costa 8, Torino
The 2nd ISPNR will bring together researchers and students from diverse discipline. The symposium acts as a platform for presenting and discussing new developments in the field of nerve regeneration and tissue engineering.

Italian press release 22.01.2014

Interest in the study of peripheral nerve repair and regeneration has become a hot topic in regenerative medicine and tissue engineering.

geuna_9

However, in spite of the scientific advancements, applications to the patients is still limited and it appears that to optimize the strategy for tissue engineering of the peripheral nerve in the clinical perspective, more basic research is needed and neuroscientists have to strive for a new level of innovation which will bring together (in a multi-translational approach) the main pillars of tissue engineering, namely
1) Reconstructive microsurgery
2) Transplantation (of tissues, cells and genes)
3) Material science and bioengineering
4) Physical therapy and biostimulation.

In line with this growing interest, and following the success of the 1st Symposium (December 2009), the 2nd International Symposium on Peripheral Nerve Regeneration is aimed at bringing together an international and interdisciplinary panel of scientists that critically address some the most important issues in this emerging biomedical field.

Registration
There will be no participation fees for ISPNR - 2014.
Although no payment is required, pre-registration is strongly suggested since the number of attendees is limited and registrations will be accepted on a first-come base.

Full Scientific Programme
For further informations

Organizing Committee
Bruno Battiston, GIM, C.T.O. Hospital, Torino
Giovanna Gambarotta, DSCB, University of Torino
Stefano Geuna, NICO & DSCB, University of Torino
Isabelle Perroteau, DSCB, University of Torino
Stefania Raimondo, NICO & DSCB, University of Torino
Pierluigi Tos, GIM, C.T.O. Hospital, Torino

26 luglio 2019

NICO Progress Report - INN Open Neuroscience Forum 2019

I nostri giovani ricercatori aggiornano i colleghi sulle loro ricerche. Appuntamento ogni due venerdì.

14 novembre 2019

BraYn 2019 - dal 14 al 16 novembre a Milano

Fino al 31 luglio è possibile sottomettere gli abstract per la seconda conferenza annuale dei giovani neuroscienziati, in programma a Milano dal 14 al 16 novembre 2019.

Paziente tetraplegico operato al CTO di Torino torna a usare le mani

Una notizia che abbiamo letto tutti di recente sui giornali. Noi del NICO abbiamo la fortuna di collaborare da anni con il dott. Bruno Battiston e il prof. Diego Garbossa - i chirurghi che hanno svolto l'operazione - e ci siamo fatti spiegare bene in cosa consiste l’intervento, quale era la situazione del paziente e quali saranno i possibili risultati.
Tutto questo al di là delle semplificazioni e dei titoli roboanti dei giornali, comprensibilmente utilizzati per attirare l’attenzione dei lettori.

11 giugno 2019