INMiND training course - Turin, February 17-20, 2014

Theoretical and Practical Training Courses
Schedule 2013/2014
February 17-20, 2014

Design, preparation and validation of imaging probes for diagnostic and therapeutic imaging
Torino (Italy)
PhD students in biology, chemistry, medicine, veterinary medicine, pharmaceutical science, physics, mathematics and informatics as well as researchers and professionals from public and private institutions are invited to apply.

Training Schedule

For further information please contact the INMiND Training Office: inmind.training@cea.fr

or the INMiND Management Office: inmind@uni-muenster.de

or visit the INMiND Homepage www.uni-muenster.de/inmind

training

26 febbraio 2020

GLIAL CELLS-NEURON CROSSTALK IN CNS HEALTH AND DISEASE

University of Turin, Italy
The Workshop is aimed at PhD students and young Postdocs with the goal to promote a thorough understanding of the functions of glial cells in health and disease. The program includes lectures on the newest conceptual advancements and methodological approaches in the study of glial cells in synaptic functions, development and CNS diseases.

Deadline for registration: December 23, 2019.

Paziente tetraplegico operato al CTO di Torino torna a usare le mani

Una notizia che abbiamo letto tutti di recente sui giornali. Noi del NICO abbiamo la fortuna di collaborare da anni con il dott. Bruno Battiston e il prof. Diego Garbossa - i chirurghi che hanno svolto l'operazione - e ci siamo fatti spiegare bene in cosa consiste l’intervento, quale era la situazione del paziente e quali saranno i possibili risultati.
Tutto questo al di là delle semplificazioni e dei titoli roboanti dei giornali, comprensibilmente utilizzati per attirare l’attenzione dei lettori.

10 giugno 2019