INMiND training course - Turin, February 17-20, 2014

Theoretical and Practical Training Courses
Schedule 2013/2014
February 17-20, 2014

Design, preparation and validation of imaging probes for diagnostic and therapeutic imaging
Torino (Italy)
PhD students in biology, chemistry, medicine, veterinary medicine, pharmaceutical science, physics, mathematics and informatics as well as researchers and professionals from public and private institutions are invited to apply.

Training Schedule

For further information please contact the INMiND Training Office: inmind.training@cea.fr

or the INMiND Management Office: inmind@uni-muenster.de

or visit the INMiND Homepage www.uni-muenster.de/inmind

training

21 marzo 2019

NICO Progress Report - INN Open Neuroscience Forum 2019

I nostri giovani ricercatori aggiornano i colleghi sulle loro ricerche. Appuntamento ogni due venerdì.

Ricerca

Atassia: scoperto il difetto cellulare responsabile di una rara malattia neurologica

Un malfunzionamento dei mitocondri, le centrali energetiche delle cellule, causa lo sviluppo della SCA28, una forma ereditaria di atassia. Dopo 10 anni di studi e grazie al sostegno di Fondazione Telethon, la scoperta del team di ricerca guidato dai proff. Alfredo Brusco e Filippo Tempia dell’Università di Torino e NICO. Lo studio pubblicato sulla prestigiosa rivista Neurobiology of Disease.

4 dicembre 2018