INMiND training course - Turin, February 17-20, 2014

Theoretical and Practical Training Courses
Schedule 2013/2014
February 17-20, 2014

Design, preparation and validation of imaging probes for diagnostic and therapeutic imaging
Torino (Italy)
PhD students in biology, chemistry, medicine, veterinary medicine, pharmaceutical science, physics, mathematics and informatics as well as researchers and professionals from public and private institutions are invited to apply.

Training Schedule

For further information please contact the INMiND Training Office: inmind.training@cea.fr

or the INMiND Management Office: inmind@uni-muenster.de

or visit the INMiND Homepage www.uni-muenster.de/inmind

training

16 febbraio 2018

NICO Progress Report

I nostri giovani ricercatori aggiornano i colleghi sulle loro ricerche. Appuntamento ogni due venerdì.

Ricerca

Neuroni "immaturi": ecco la riserva che può prevenire l'invecchiamento cerebrale

Il nostro gruppo di ricerca guidato da Luca Bonfanti ha individuato una riserva di neuroni “immaturi” in zone inedite del cervello: si aprono nuovi scenari per compensare la scarsa capacità del cervello di rigenerarsi. Lo studio è stato pubblicato sul Journal of Neuroscience di dicembre.

10 gennaio 2018