INMiND training course - Turin, February 17-20, 2014

Theoretical and Practical Training Courses
Schedule 2013/2014
February 17-20, 2014

Design, preparation and validation of imaging probes for diagnostic and therapeutic imaging
Torino (Italy)
PhD students in biology, chemistry, medicine, veterinary medicine, pharmaceutical science, physics, mathematics and informatics as well as researchers and professionals from public and private institutions are invited to apply.

Training Schedule

For further information please contact the INMiND Training Office: inmind.training@cea.fr

or the INMiND Management Office: inmind@uni-muenster.de

or visit the INMiND Homepage www.uni-muenster.de/inmind

training

Ricerca

Interferenti endocrini. Il Parlamento europeo impegna la Commissione a emanare norme più restrittive

Buone notizie da Bruxelles. Il Parlamento europeo ha approvato a larga maggioranza una risoluzione che impegna la Commissione (vecchia e nuova) a emanare entro giugno 2020 una normativa più restrittiva che disciplini cosmetici, giocattoli e imballaggi alimentari e che - finalmente - applichi agli EDCs le stesse cautele usate per i composti classificati come sospetti cangerogeni. Una tesi a lungo sostenuta dalla Endrocrine Society e fortemente osteggiata dai rappresentanti della industria chimica.

30 aprile 2019