INMiND training course - Turin, February 17-20, 2014

Theoretical and Practical Training Courses
Schedule 2013/2014
February 17-20, 2014

Design, preparation and validation of imaging probes for diagnostic and therapeutic imaging
Torino (Italy)
PhD students in biology, chemistry, medicine, veterinary medicine, pharmaceutical science, physics, mathematics and informatics as well as researchers and professionals from public and private institutions are invited to apply.

Training Schedule

For further information please contact the INMiND Training Office: inmind.training@cea.fr

or the INMiND Management Office: inmind@uni-muenster.de

or visit the INMiND Homepage www.uni-muenster.de/inmind

training

06 novembre 2018

ZEISS Academy Workshop – Microscopia Correlativa 3D

Le ultime novità nella Microscopia Correlativa Multi-modale. Registrazione obbligatoria.

16 febbraio 2019

Torino - 10th International Meeting STEROIDS and NERVOUS SYSTEM

Since 2001, this meeting represented an important event for basic and clinical researchers working on this emerging scientific topic. We will address state-of-the-art approaches in the field of steroids and nervous system, including behavior, epigenetics, genomic and non-genomic actions, the vitamin D, neurodegenerative and psychiatric disorders, and the interference among endocrine disruptors and steroid signaling.

Identificato un nuovo bersaglio per contrastare la SMA

L’inibizione della proteina JNK rallenta la progressione della malattia che colpisce i motoneuroni ed è la prima causa genetica di morte nell’infanzia. Lo dimostra uno studio pubblicato su Frontiers in Molecular Neuroscience dal nostro gruppo di ricerca guidato da Alessandro Vercelli, in collaborazione con l’Istituto Mario Negri di Milano. Chiarire i meccanismi molecolari alla base della SMA può aprire la strada allo sviluppo di nuove terapie.

24 ottobre 2018