Alice Staffa, Instituto de Neurociencias de Alicante, Spain

Data dell'evento: 07/01/2020
seminars2020
Tuesday, January 7th - h 4:00 p.m.
Seminars Room, NICO
Neuroscience Institute Cavalieri Ottolenghi
Regione Gonzole 10, Orbassano (TO)

Dr. Alice Staffa
Cellular and System Neurobiology Unit, Development and refinement of neuronal circuits group
Instituto de Neurociencias de Alicante, Spain

NMDA receptors containing GluN3A subunits influence myelination during development and after injury

NMDA receptors containing GluN3A subunits (GluN3A-NMDARs) are emerging as key players in the experience-dependent refinement and consolidation of neuronal circuits over critical periods of postnatal development.

However, a previously unexplored effect on myelination has been recently found opening new perspectives on the glutamatergic signalling between neurons and oligodendrocytes.

Host: Prof. Enrica Boda

14 gennaio 2022
06 aprile 2022

94° Congresso SIBS - Società Italiana di Biologia Sperimentale Torino, 6 - 9 aprile 2022

Ambiente e salute, oncologia, invecchiamento sano e attivo. Ma anche Antropologia, Biologia degli ambienti acquatici e Intelligenza artificiale. Sono solo alcuni dei temi protagonisti del 94° Congresso SIBS - Società Italiana di Biologia Sperimentale - ospitato a Torino dal 6 al 9 aprile 2022 e organizzato da Marina Boido e Corrado Calì, NICO e Dipartimento di Neuroscienze dell'Università di Torino.