Alan Perotti, ISI Foundation - Turin

Data dell'evento: 26/09/2019
seminars_2019

Friday, September 27th - h 2:00 p.m.
Seminars Room, NICO
Neuroscience Institute Cavalieri Ottolenghi
Regione Gonzole 10, Orbassano (TO)

Alan Perotti
Researcher at the Institute for Scientific Interchange (ISI Foundation), Turin

DEEP LEARNING
Solutions and a problem

The data-driven learning paradigm has replaced rule-based reasoning as the de-facto modern approach to artificial intelligence, thanks to new algorithms and the unprecedented availability of data and computing power.

Amongst the variety of real-life applications, computer vision is arguably the domain that was impacted the most. Deep convolutional neural networks nowadays allow to automate a number of vision based tasks in a way that was unthinkable a few years ago.

However, there is a trade-off between model complexity and its explainability, and deep learning falls on the former end of the spectrum. We are now able to train accurate models that are intrinsically unable to provide a human-understandable explanation of their internal decision processes. The field of explainable Artificial Intelligence tries to peek into the black-box of modern artificial intelligence. Machine learning projects on urban, healthcare, energy, finance, and satellite data.

Host: Annalisa Buffo

14 gennaio 2022
06 aprile 2022

94° Congresso SIBS - Società Italiana di Biologia Sperimentale Torino, 6 - 9 aprile 2022

Ambiente e salute, oncologia, invecchiamento sano e attivo. Ma anche Antropologia, Biologia degli ambienti acquatici e Intelligenza artificiale. Sono solo alcuni dei temi protagonisti del 94° Congresso SIBS - Società Italiana di Biologia Sperimentale - ospitato a Torino dal 6 al 9 aprile 2022 e organizzato da Marina Boido e Corrado Calì, NICO e Dipartimento di Neuroscienze dell'Università di Torino.