Toshitaka Oohashi, Okayama University, Japan

seminars_2015

Friday, 12th June - h 14:00
Seminar room, NICO

The role of the extracellular matrix molecule Bral1in the nodes of Ranvier and action potential conduction
Toshitaka Oohashi, Department of Molecular Biology and Biochemistry
Okayama University, Japan

The hyaluronan and proteoglycan binding link proteins are key molecules in the formation and control of two types of perineuronal matrices in the CNS, the perineuronal nets and the specialized extracellular matrix at the node of Ranvier.
The physiological role of the link protein Bral1 in the perinodal matrix will be discussed.

Host: Daniela Carulli ​

download pdf

21 marzo 2019

NICO Progress Report - INN Open Neuroscience Forum 2019

I nostri giovani ricercatori aggiornano i colleghi sulle loro ricerche. Appuntamento ogni due venerdì.

Ricerca

Atassia: scoperto il difetto cellulare responsabile di una rara malattia neurologica

Un malfunzionamento dei mitocondri, le centrali energetiche delle cellule, causa lo sviluppo della SCA28, una forma ereditaria di atassia. Dopo 10 anni di studi e grazie al sostegno di Fondazione Telethon, la scoperta del team di ricerca guidato dai proff. Alfredo Brusco e Filippo Tempia dell’Università di Torino e NICO. Lo studio pubblicato sulla prestigiosa rivista Neurobiology of Disease.

4 dicembre 2018