Toshitaka Oohashi, Okayama University, Japan

seminars_2015

Friday, 12th June - h 14:00
Seminar room, NICO

The role of the extracellular matrix molecule Bral1in the nodes of Ranvier and action potential conduction
Toshitaka Oohashi, Department of Molecular Biology and Biochemistry
Okayama University, Japan

The hyaluronan and proteoglycan binding link proteins are key molecules in the formation and control of two types of perineuronal matrices in the CNS, the perineuronal nets and the specialized extracellular matrix at the node of Ranvier.
The physiological role of the link protein Bral1 in the perinodal matrix will be discussed.

Host: Daniela Carulli ​

download pdf

12 gennaio 2018

NICO Progress Report

I nostri giovani ricercatori aggiornano i colleghi sulle loro ricerche. Appuntamento ogni due venerdì.

Ricerca

Neuroni "immaturi": ecco la riserva che può prevenire l'invecchiamento cerebrale

Il nostro gruppo di ricerca guidato da Luca Bonfanti ha individuato una riserva di neuroni “immaturi” in zone inedite del cervello: si aprono nuovi scenari per compensare la scarsa capacità del cervello di rigenerarsi. Lo studio è stato pubblicato sul Journal of Neuroscience di dicembre.

10 gennaio 2018