Liege, June 25-27 2014 - 8th ICHBB

Data dell'evento: dal 25/06/2014 al 27/06/2014
liege

8th International Conference on Hormones Brain and Behavior (ICHBB)
Official retirement of Jacques BALTHAZART, University of Liege
Liege, June 25-27, 2014

The 8th ICHBB was a great success with a rich scientific program and a number of speakers of high value. The conference was opened by a lecture from Peg McCarthy and continued with 6 symposia dedicated to:
- sexual differentiation
- sexual and social motivations
- aromatase and estrogen action
- neuroprotection and endocrine disruption
- seasonality and plasticity
- brain plasticity.
Giancarlo Panzica, NICO, gave a lecture on "Sexually dimorphic effects of endocrine disruptors on brain and behavior".
Additonal plenary lectures were from Barney Schlinger and Greg Ball.
The conference was organized to honour the official retirement of Jacques Balthazart. Therefore all the speakers contributed with their personal knowledge about Jacques, his personality, his role in behavioral research, his teaching and mentoring activity.
Program

17 maggio 2019

NICO Progress Report - INN Open Neuroscience Forum 2019

I nostri giovani ricercatori aggiornano i colleghi sulle loro ricerche. Appuntamento ogni due venerdì.

Ricerca

Interferenti endocrini. Il Parlamento europeo impegna la Commissione a emanare norme più restrittive

Buone notizie da Bruxelles. Il Parlamento europeo ha approvato a larga maggioranza una risoluzione che impegna la Commissione (vecchia e nuova) a emanare entro giugno 2020 una normativa più restrittiva che disciplini cosmetici, giocattoli e imballaggi alimentari e che - finalmente - applichi agli EDCs le stesse cautele usate per i composti classificati come sospetti cangerogeni. Una tesi a lungo sostenuta dalla Endrocrine Society e fortemente osteggiata dai rappresentanti della industria chimica.

30 aprile 2019