Liege, June 25-27 2014 - 8th ICHBB

Data dell'evento: dal 25/06/2014 al 27/06/2014
liege

8th International Conference on Hormones Brain and Behavior (ICHBB)
Official retirement of Jacques BALTHAZART, University of Liege
Liege, June 25-27, 2014

The 8th ICHBB was a great success with a rich scientific program and a number of speakers of high value. The conference was opened by a lecture from Peg McCarthy and continued with 6 symposia dedicated to:
- sexual differentiation
- sexual and social motivations
- aromatase and estrogen action
- neuroprotection and endocrine disruption
- seasonality and plasticity
- brain plasticity.
Giancarlo Panzica, NICO, gave a lecture on "Sexually dimorphic effects of endocrine disruptors on brain and behavior".
Additonal plenary lectures were from Barney Schlinger and Greg Ball.
The conference was organized to honour the official retirement of Jacques Balthazart. Therefore all the speakers contributed with their personal knowledge about Jacques, his personality, his role in behavioral research, his teaching and mentoring activity.
Program

26 luglio 2019

NICO Progress Report - INN Open Neuroscience Forum 2019

I nostri giovani ricercatori aggiornano i colleghi sulle loro ricerche. Appuntamento ogni due venerdì.

14 novembre 2019

BraYn 2019 - dal 14 al 16 novembre a Milano

Fino al 31 luglio è possibile sottomettere gli abstract per la seconda conferenza annuale dei giovani neuroscienziati, in programma a Milano dal 14 al 16 novembre 2019.

Paziente tetraplegico operato al CTO di Torino torna a usare le mani

Una notizia che abbiamo letto tutti di recente sui giornali. Noi del NICO abbiamo la fortuna di collaborare da anni con il dott. Bruno Battiston e il prof. Diego Garbossa - i chirurghi che hanno svolto l'operazione - e ci siamo fatti spiegare bene in cosa consiste l’intervento, quale era la situazione del paziente e quali saranno i possibili risultati.
Tutto questo al di là delle semplificazioni e dei titoli roboanti dei giornali, comprensibilmente utilizzati per attirare l’attenzione dei lettori.

11 giugno 2019