Liege, June 25-27 2014 - 8th ICHBB

Data dell'evento: dal 25/06/2014 al 27/06/2014
liege

8th International Conference on Hormones Brain and Behavior (ICHBB)
Official retirement of Jacques BALTHAZART, University of Liege
Liege, June 25-27, 2014

The 8th ICHBB was a great success with a rich scientific program and a number of speakers of high value. The conference was opened by a lecture from Peg McCarthy and continued with 6 symposia dedicated to:
- sexual differentiation
- sexual and social motivations
- aromatase and estrogen action
- neuroprotection and endocrine disruption
- seasonality and plasticity
- brain plasticity.
Giancarlo Panzica, NICO, gave a lecture on "Sexually dimorphic effects of endocrine disruptors on brain and behavior".
Additonal plenary lectures were from Barney Schlinger and Greg Ball.
The conference was organized to honour the official retirement of Jacques Balthazart. Therefore all the speakers contributed with their personal knowledge about Jacques, his personality, his role in behavioral research, his teaching and mentoring activity.
Program

21 marzo 2019

NICO Progress Report - INN Open Neuroscience Forum 2019

I nostri giovani ricercatori aggiornano i colleghi sulle loro ricerche. Appuntamento ogni due venerdì.

Ricerca

Atassia: scoperto il difetto cellulare responsabile di una rara malattia neurologica

Un malfunzionamento dei mitocondri, le centrali energetiche delle cellule, causa lo sviluppo della SCA28, una forma ereditaria di atassia. Dopo 10 anni di studi e grazie al sostegno di Fondazione Telethon, la scoperta del team di ricerca guidato dai proff. Alfredo Brusco e Filippo Tempia dell’Università di Torino e NICO. Lo studio pubblicato sulla prestigiosa rivista Neurobiology of Disease.

4 dicembre 2018